تعمیر و تعمیرات جک درب پارکینگ

تعمیر و تعمیرات جک درب پارکینگ

انواع جک درب پارکینگ

جک درب پارکینگ پنوماتیک

جک درب پارکینگ الکترومکانیک

جک درب پارکینگ هیدرولیکی

تعمیر جک پارکینگ
تعمیر جک پارکینگ

۰۹۱۲۶۳۳۵۰۰۹

۰۲۱۲۲۰۰۱۹۳۳

تعمیرات جک درب پارکینگ – جک اتوماتیک پنوماتیک

اصول کارکرد این سیستم بر اساس باد است. فشار باد پیستون جک ها را به حرکت در آورده و جک ها باعث باز و بسته شدن درب ها می شوند. جک های پنوماتیک به مانند جک های هیدرولیکی نقش زیادی در دستگاه های صنعتی دارند. دلایل موفقیت این سیستم در ایران کم بودن رقیب به دلیل واردات محدود سیستم های هیدرولیکی و الکترومکانیکی قیمت بسیار مناسب و مونتاژ داخل بودن این نوع سیستم های اتوماتیک درب می باشد. اما همه این مزیت ها نتوانسته است جلوی انقراض این سیستم را بگیرد و ضعف های بزرگ آن، بار دیگر این سیستم را به دستگاه های صنعتی باز گرداند.

از جمله ضعف های بزرگ سیستم های پنوماتیک می توان به حجیم و پر سر و صدا بودن کمپرسور باد، احتیاج  به سرویس ماهانه و بازرسی مکرر، استفاده از دستگاه های بزرگ صنعتی در تابلو فرمان و در نتیجه بزرگ شدن تابلو فرمان سیستم و در نهایت کارایی بسیار محدود این نوع سیستم اشاره کرد.

تعمیر جک درب پارکینگ
تعمیر جک درب پارکینگ

۰۹۱۲۶۳۳۵۰۰۹

۰۲۱۲۲۰۰۱۹۳۳

با ورود گسترده سیستم های الکترومکانیکی و کم شدن تفاوت قیمت این سیستم با سیستم پنوماتیک، آخرین بازمانده های درب های اتوماتیک پنوماتیک در حال برچیده شدن هستند. درب های پنوماتیک از لحاظ ایمنی بسیار ضعیف هستند و در مواردی دیده شده که از طریق فلاشر دستگاه که در بیرون نصب شده قابلیت باز شدن درب وجود دارد.

تعمیرات جک درب پارکینگ
تعمیرات جک درب پارکینگ

تعمیر جک درب پارکینگ – جک اتوماتیک الکترومکانیک

اساس کار این سیستم موتور کوچکی است که در داخل جک قرار دارد و نیروی خود را به یک گیربکس انتقال می دهد تا با افزایش قدرت ماردون جک را به گردش در آورد و در نهایت شفت جک با سرعت استاندارد به عقب و جلو حرکت کند.
از جمله مزایای سیستم درب های اتوماتیک الکترومکانیک کوچک بودن اندازه تابلو فرمان ، مستقل بودن قسمت مکانیکی و الکترونیکی (منظور همان تابلو فرمان و جک های درب است) ، برنامه پذیری عالی و انعطاف کامل دستگاه با محیط نصب ، احتیاج به سرویس بسیار کم (سالانه یک یا دو بار) است.
جک های اتوماتیک الکترومکانیکی از لحاظ ایمنی به مانند سیستم های هیدرولیکی بسیار امن طراحی شده و این سیستم نیز در برابر فشار متقابل بسیار مستحکم است و می توان با یک قفل برقی نفوذ پذیری آن را غیر ممکن نمود .
معایب این سیستم : استهلاک بیشتر آن نسبت به سیستم های هیدرولیکی به دلیل کارکرد چرخ دنده و گیربکس در جک ها ، قدرت محدود و آسیب پذیری سیستم در مقابل فشار بیش از حد است.

تعمیر جک پارکینگی
تعمیر جک پارکینگی

۰۹۱۲۶۳۳۵۰۰۹

۰۲۱۲۲۰۰۱۹۳۳

تعمیر کار جک درب پارکینگ – جک اتوماتیک هیدرولیکی

این سیستم اولین نوع ساخته شده جک های اتوماتیک محسوب می شود. از جمله مزایای این سیستم می توان به قدرت بسیار بالای جک های هیدرولیکی و توانایی کارکرد بالا و استهلاک بسیار پایین آن اشاره کرد.
این سیستم بیشتر برای درب های سنگین یا فوق سنگین به کار برده می شود. همچنین تردد درب های هیدرولیکی را می توان به تقریب نا محدودی ارتقا داد. معایب این سیستم ، گران بودن و احتیاج به سرویس و نگهداری فصلی است .
ایمنی درب های اتوماتیک هیدرولیکی بسیار بالاست و این سیستم در برابر فشار متقابل مقاوم است. اگر با قفل برقی همراه شود درصد نفوذ پذیری را برای افرادی که ریموت کنترل ندارند را تقریبا به صفر می رساند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس سریع 24 ساعته