چگونه خرابی سیستم جک اتوماتیک را عیب یابی کنیم؟

چگونه خرابی سیستم جک اتوماتیک را عیب یابی کنیم؟

درب های اتوماتیک و ریموتی در جهان امروزه بسیار متداول تر از درب های مکانیکی قدیمی هستند. اما برخی مواقع، استفاده از درب اتوماتیک و ریموتی می تواند برای شما دردسر ساز شود و به دلایل مختلف نیاز های شما را بر طرف نکند. باید گفت بعضی از خرابی ها بسیار جزئی می باشند و شما می توانید با کمی دقت و داشتن اطلاعات مفید، مشکل این درب ها را برطرف نمایید.

باید توجه کنید که این درب ها به شدت حساس می باشند و امکان دارد با کمی ضربه و فشار به آن ها آسیب وارد کنید، پس در هنگام تعمیر مراقب باشید که به این درب ها فشار اضافی وارد نکنید. ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که که درب اتوماتیک شما به دلایل مختلف باز و یا بسته نشود. در این موارد مشکل می تواند از بخش های متفاوت درب باشد. در این متن می خواهیم در مورد خرابی درب اتوماتیک توضیح مختصری بدهیم  و سپس خواهید دانست که کدام روش و کدام ابزار به شما کمک می کند تا بتوانید درب اتوماتیک پارکینگ خود را به آسانی و بدون هیچ تعمیر کاری، درست کنید.

جک بازویی درب اتوماتیک
جک بازویی درب اتوماتیک

اگر به دلایل مختلفی نتوانستید کار تعمیر را انجام دهید، خیلی سریع و آسان می توانید با ما تماس بگیرید و شرکت ما بهترین و متخصص ترین همکاران را برای تعمیر درب اتوماتیک شما با کم ترین هزینه به منزلتان خواهیم فرستاد و یا به شما توصیه می کنیم لوازم قابل تعمیر خود را به تعمیرگاه درب اتوماتیک آچیلان بیاورید تا از هزینه های اضافی شما کاسته شود. در اینجا ما مراحل چک کردن درب اتوماتیک را گام به گام برای شما شرح می دهیم تا مشکل درب اتوماتیک خود را پیدا کنید

ریموت کنترل جک اتوماتیک

اولین کاری که در هنگام خراب شدن درب اتوماتیک ریموتی باید کرد این است که ریموت چک شود. ابتدا به کیت چراغ ریموت نگاه کرده و چک کنید. توجه داشته باشید که اگر ریموت خراب شده باشد، چراغ ریموت یا کم رنگ می شود و یا در کل روشن نمی شود. در این حالت دو گزینه موجود است، یا به طور کلی ریموت خراب شده و یا باتری داخل ریموت به مرور زمان فرسوده شده است.

دستگاه مرکزی و فیوز جک اتوماتیک

وقتی از سالم بودن ریموت مطمئن شدید، سعی کنید گوشتان را به دستگاه مرکزی نزدیک کنید. هنگامی که دکمه ریموت را می زنید، باید رله دستگاه مرکزی صدایی از خود داشته باشد این صدا بیانگر این است که هم ریموت فرمان ارسال می کند و هم فیوز درب اتوماتیک سالم است. سالم بودن این دو قسمت نشان دهنده ی این است که دستگاه مرکزی هم سالم است.

ریموت کنترل جک اتوماتیک
ریموت کنترل جک اتوماتیک

اگر صدایی از دستگاه مرکزی به گوشتان نرسید، اول از هر کاری فیوز را به دقت چک کنید. اگر فیوز هم ایرادی نداشت، مشکل از برد کنترل درب اتوماتیک و یا سیم های ورودی به برد است که در این صورت نیاز به تعمیرکار حرفه ای دارید.

جک بازویی درب اتوماتیک

باید این موضوع را بدانید که اگر جک های بازویی مشکل داشته باشند، درب اتوماتیک باز و بسته نخواهد شد. ولی اگر مشکل از چشمی ها باشد، درب به راحتی باز می شود، اما موقع بسته شدن به مشکل برمی خورد و یا درکل بسته نمی شود. اگر مشکل از جک بازویی درب اتوماتیک باشد، درب کامل باز نخواهد شد.

اگر جک درب شما با مشکل روبرو شد به دو روش می توانید آن را حل کنید. اولین راه چاره تعمیر کردن جک درب است و اگر این جک غیر قابل تعمیر باشد و کامل خراب شده باشند باید جک ها را عوض کرد. تعویض کردن جک کار بسیار سختی است که تعویض جک های خود را باید به کارشناسان حرفه ای بسپارید. برای تعمیر جک درب پارکینگ غرب تهران می توانید با ما تماس حاصل فرمایید تا در کم ترین زمان سرویس دهی با کیفیتی برای شما به عمل آید.

به دلیل دشواری تعویض قیمت تعمیر جک پارکینگ برای برخی شرکت ها مبلغی بسیار بالا است که ما نازل ترین قیمت را برای مشتریان عزیز در نظر می گیریم تا شما رضایت کامل را داشته باشید.

چشمی یا فتوسل جک اتوماتیک
چشمی یا فتوسل جک اتوماتیک

چشمی یا فتوسل جک اتوماتیک

زمانی که تمام موارد نام برده شده، کامل چک شد و تمام موارد سالم بودند و درب اتوماتیک هنگام بسته شدن معیوب می شود و یا اصلا بسته نمی شود، مشکل اصلی در چشمی درب اتوماتیک است. ممکن است ارتباط چشمی با دستگاه مرکزی به دلایل مختلف قطع شده و اجازه نمی دهد درب بسته شود.

زمانی که مطمئن شدید که ایراد از چشمی های درب اتوماتیک می باشد، ابتدا چک کنید که آن ها صاف و تراز باشند، پس از آن به تمیز بودن چشمی ها توجه کنید؛ اگر چشمی ها کثیف باشند مانع از رسیدن اشعه مادون قرمز به گیرنده می شوند و باعث می شوند که درب به درستی کار نکند.

دستگاه مرکزی و فیوز جک اتوماتیک
دستگاه مرکزی و فیوز جک اتوماتیک

در بعضی مواقع ممکن است که چشمی درب اتوماتیک یا ریموتی در جایی قرار گرفته که مستقیم نور خورشید به چشمی می تابد. به دلیل وجود اشعه مادون در نور خور شید باعث ایجاد اختلال در چشمی شده و باعث می شود درب به درستی کار نکرده و خراب به نظر برسد. این ایراد در فصل تابستان که نور خورشید بیشتر است زیاد به چشم می خورد و ایراداتی را برای درب اتوماتیک به همراه دارد.

مراقب باشید که چشمی های درب را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید. زمانی که چشمی های درب ریموتی در برابر نور خورشید قرار گرفته اند می توانید برای آن ها سایه بان بگذارید، تا در تابستان با مشکلات فراوان روبرو نشوید.

اگر با این راه حل ها مشکل درب شما باز هم حل نشد، چشمی های درب اتوماتیک خراب شده و باید چشمی ها یا تعمیر شوند یا به دست تعمیرکار تعویض گردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس سریع 24 ساعته